Klantgerichtheid – 1 situatie, 2 medewerkers, 2 belevingen

Klantgerichtheid is bij veel bedrijven tegenwoordig een centraal thema. Hierbij horen klantgerichte verkoop- en service kanalen. Daarnaast heeft de medewerker die het klantcontact heeft een cruciale rol, zo heb ik laatst ook zelf mogen ervaren. De context Onlangs is mijn wielrenshifter (het onderdeel waarmee je schakelt en remt) er mee opgehouden, deze is cruciaal voor …

Klantgerichtheid – 1 situatie, 2 medewerkers, 2 belevingen Lees verder »

Change – Nieuwe kernwaarden: Agile Scrum of Waterfall?

Regelmatig mogen wij een kijkje nemen bij organisaties, die onlangs ‘nieuwe kernwaarden’ hebben geformuleerd. Wat we vaak zien is dat deze kernwaarden mooi op de website staan, maar dat er niet daadwerkelijk voor is gezorgd dat mensen hun werk anders (kunnen) aanpakken. Interessant, want medewerkers kunnen zich vaak wel vinden in de nieuwe kernwaarden. Dus …

Change – Nieuwe kernwaarden: Agile Scrum of Waterfall? Lees verder »

Onze afhankelijke behoefte aan duidelijkheid

We leven in een onzekere tijd. Je kunt geen nieuwsapp openen zonder een kop tegen te komen die neerkomt op “X wil duidelijkheid van Y”. Hierbij is meestal sprake van dat een persoon of instelling duidelijkheid wil van een andere persoon of instelling, voordat zij denken vervolgstappen of een beslissing te kunnen nemen. Onbedoeld plaatsen …

Onze afhankelijke behoefte aan duidelijkheid Lees verder »

Onze ideale organisatie – deel 3 – inspiratie

In deze reeks van 3 blogs hebben we het over drie thema’s die wij centraal zouden zetten binnen onze ideale organisatie maken. In de vorige blogs hebben we het gehad over Kwetsbaarheid en Transparantie; Deze week behandelen we ons laatste thema ‘Inspiratie’. Een inspirerende donderdagochtend Na drie dagen stevig door te hebben gewerkt, stap je …

Onze ideale organisatie – deel 3 – inspiratie Lees verder »

Onze ideale organisatie – deel 1 – kwetsbaarheid

In deze driedelige serie van blogs beschrijven wij onze ideale organisatie. Dit doen we aan de hand van drie thema’s. Het eerste thema is Kwetsbaarheid.  Een kwetsbare werkdag ’s Ochtends loop je je kantoor binnen, je vraagt eerst aan je collega’s hoe hun weekend was. Van twee collega’s krijg je leuke verhalen, één collega vertelt je …

Onze ideale organisatie – deel 1 – kwetsbaarheid Lees verder »

Het effect van aandacht – een oproep aan leidinggevenden

Dat aandacht werkt én verschillende niveaus heeft, daar ben ik tijdens mijn triatlon achter gekomen. Hoe het precies zat, daar ben ik pas achter gekomen toen ik eens rustig terugblikte. De vraag die ik mezelf stelde was eigenlijk heel simpel: welke supporters deden mij (in dit geval heel letterlijk) harder lopen?  In de analyse kwam …

Het effect van aandacht – een oproep aan leidinggevenden Lees verder »